Album, według koncepcji Piotra Orzechowskiego (Pianohooligan), stanowi muzyczną interpretację II części dramatu Adama Mickiewicza, gdzie jazz przeplata się ze współczesną elektroniką tworząc mieszankę o niezwykłym ładunku emocjonalnym i artystycznym.
(...) Mamy tu do czynienia z muzyką uwalniającą ekstrema, w które – wydaje się – nie zapuścił się dotąd żaden z czterech członków zespołu. Kulminacje nie rozwiązują się, a kolejne partie nie znajdują szczęśliwych finałów, bo celem muzyków jest ekstaza i wywołanie ducha. To badanie na żywo możliwości jazzu, a zarazem test możliwości emocjonalnych człowieka.
Jarek Szubrycht, „Gazeta
Wyborcza”, „Gazeta Magnetofonowa”
Do współpracy nad płytą zaproszono znakomitych gości ze świata ambientu: Williama Basinskiego (USA), Krzysztofa Knittla, Roberta Richa (USA), Christiana Fennesza (Austria) oraz Igora Boxxa z duetu Skalpel.
Zapowiedzią albumu jest
teledysk z animacją autorstwa krakowskiej artystki Jagny Firek:
„Dziady” High
Definition Quartet
Lista utworów:
- Upiór (feat. Krzysztof Knittel)
- Przygotowania
- Aniołki (feat. William Basinski)
- Kocioł wódki
- Pan i ptaki nocne (feat. Fennesz)
- Wianek
- Dziewczyna (feat. Igor Boxx)
- Zakończenie
- Widmo (feat. Robert Rich)
- Epilog
foto: Adam Golec