Historia koszulek muzycznych
Sięgnijmy do historii tej części garderoby, która ma dopiero niespełna dwieście lat. Praprzodkiem koszulek były jednoczęściowe piżamy męskie noszone w XIX wieku, które z czasem zdecydowano się rozdzielić na część górną i dolną ze względu na wygodę. To rozwiązanie zostało podchwycone przez amerykańską marynarkę wojenną, która szybko doceniła praktyczność przewiewnego i wygodnego podkoszulka przy ciężkich pracach fizycznych. Początkowo jednak nadal taki ubiór uważany był za bieliznę.
Z upływem czasu koszulki stawały się bardziej powszechne i zaczęto dostrzegać ich coraz większy potencjał. Nadruk na koszulkach okazał się być pomocny w tworzeniu więzi i dobrych relacji między żołnierzami. Znajdowały się na nich nazwy miejscowości, w których stacjonowali, lub baz wojskowych i jednostek, dzięki czemu żołnierze mogli łatwiej zidentyfikować się z pełnioną rolą.
Po powrocie ze służby swoje zwyczaje krzewili w domach, nosząc koszulki wojskowe na co dzień. Militarna moda szybko zaczęła przenikać do powszechnego użytku i stała się symbolem męskości.
Koszulki których artystów są najczęściej kupowane?
Amerykańska firma z branży odzieżowej, RushOrderTees, przeprowadziła badania sprawdzające popularność takich koszulek wśród ponad tysiąca osób deklarujących, że je kupują. Największą grupą spośród nich okazali się fani heavy metalu, następnie punku, oraz R&B, soulu, a najmniejszą - indie rocka. Rolę na podium może odgrywać tutaj kwestia ceny, bowiem koszulki wybierane przez heavymetalowców są tańsze od tych, które wybierają punkowcy.
Oto zestawienie 24 zagranicznych artystów, w kolejności od tych, których koszulki są kupowane najchętniej:
- AC/DC
- Aerosmith
- Queen
- Pink Floyd
- Green Day
- Bob Marley
- Foo Fighters
- The Beatles
- Prince
- Ariana Grande
- Eminem
- Nirvana
- Metallica
- The Rolling Stones
- Red Hot Chili Peppers
- Jay-Z
- Adele
- Taylor Swift
- Justin Bieber
- George Strait
- Michael Jackson
- Garth Brooks
- Billy Joel
- Bee Gees
(źródło: www.radiozet.pl)
Większa część badanych zadeklarowała, że nabywa koszulki przed koncertami, aby je ubrać na występ. Dla sporej części liczy się autentyczność T-shirtów i nie uznaje takich, które nie są sygnowane przez zespół. Jeśli myślisz podobnie jak oni, a także ważna jest dla Ciebie wysoka jakość wykonania, z czystym sercem możemy polecić internetowy sklep polskiego producenta Carton Merchandising. Oferuje on koszulki muzyczne w całości wykonane z bawełny, z trwałymi nadrukami wykonanymi metodą sitodruku, których design usatysfakcjonuje każdego fana cięższego grania. A Ty, koszulkę którego zespołu byś poszukiwał? Sprawdź, może znajdziesz coś dla siebie!
Koszulki z wizerunkami, czy logo ulubionych wykonawców, na stałe wpisały się zwłaszcza w subkultury mocnego brzmienia i wszystko wskazuje na to, że moda na nie nie przeminie. Raczej będzie ewoluować, gdyż muzyka jest ważną częścią życia większości z nas, a za pomocą takich ubrań możemy to okazywać.