Analiza raportu nie pozostawia wątpliwości: konsumenci zdecydowanie chcą słuchać muzyki i przeznaczają na ten cel coraz więcej środków – łączny przychód z dystrybucji nagrań muzycznych w analizowanym okresie wynosi 7,7 mld dolarów, co stanowi wzrost o 9% w stosunku do poprzedniego roku. Aż 84% udziału wygenerował streaming: suma przychodu z płatnych subskrypcji usług strumieniowych po raz pierwszy w historii przekroczyła 90 mln dolarów.
Nośniki fizyczne zanotowały 10% udziału w przychodzie. Prym wiodą tu płyty winylowe: po załamaniu sprzedaży spowodowanym wydarzeniami roku 2020 popularność winyli sukcesywnie rośnie. W pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż czarnych płyt w USA wzrosła aż o 22%. Do nowych właścicieli trafiło 21,8 mln albumów; dla porównania, w pierwszej połowie roku 2021 liczba ta wynosiła 18,8 mln.
Według CEO organizacji RIAA Mitcha Glaziera tendencja ta wynika z dużego znaczenia, jakie dla słuchaczy mają wysoka jakość dźwięku oraz doświadczenie namacalnego kontaktu z artystami. Producenci winyli wychodzą naprzeciw ich potrzebom, wypuszczając na rynek kolejne ekskluzywne wydawnictwa i wznowienia klasycznych albumów w estetycznej oprawie wizualnej.