Zbliża się dwunasta edycja Record Store Day (13 kwietnia). Organizatorzy właśnie ogłosili, że ambasadorem tegorocznego święta będzie grupa Pearl Jam.
W oficjalnym oświadczeniu zespołu, Mike McCready podkreślił swoje przywiązanie do idei niezależnych sklepów płytowych oraz zwrócił się do fanów z apelem:
„Wspieraj każdy niezależny sklep muzyczny, jaki tylko możesz. Są one dobrą częścią naszego społeczeństwa. Jeśli kochasz muzykę, to jest właśnie miejsce, w którym możesz ją znaleźć. (…) Wymaga to trochę wysiłku. Trzeba szukać tego, czego się chce. Musisz rozmawiać z ludźmi. (…) To miejsce, gdzie się uczysz. To miejsce, gdzie się dobrze bawisz. To miejsce, w którym odkrywasz muzykę na nowo.”
Record Store Day to święto muzycznej niezależności i indywidualizmu. To dzień, w którym ludzie tworzący kulturę winylową spotykają się, by zaakcentować szczególną rolę, jaką niezależne sklepy płytowe odgrywają w ich społecznościach. Akcja cieszy się pełnym wsparciem ze strony artystów, którzy tego dnia spotykają się z fanami, organizują kameralne koncerty, przygotowują unikatowe, limitowane wydania płyt oraz promują ideę RSD jako jej ambasadorzy. W ubiegłych latach rolę tą pełnili m. in.: Run the Jewels (2018), St. Vincent (2017), Metallica (2016) czy Dave Grohl (2015). Z kolei Jack White (ambasador RSD z 2013) ogłosił, że na tegoroczny RSD The Raconteurs zamierza wydać specjalny 3-calowy singiel.